FörsäljningOavsett om det står ”säljare” på medarbetarens visitkort eller inte, är de flesta medarbetare på något sätt med och påverkar företagets försäljning.

Det är viktigt att alla medarbetare som har kundkontakter förstår sin roll och förstår hur de kan påverka kunden på ett positivt sätt, inte bara genom att ge en bra service, utan också hur de kan påverka kunden att köpa det där lilla extra. Med en stark säljande kultur i företaget, har man alla möjligheter att lyckas.

Vi hjälper säljande medarbetare att utvecklas, både de som har ”säljare” på sitt visitkort och övriga.

Vår fördjupade utbildning i Försäljning och Förhandling inkluderar DiSC – beteendeprofil. Den hjälper deltagaren att bättre förstå sina egna drivkrafter och sitt eget beteende och hur detta kan utnyttjas i relationen och kommunikationen med kunderna. Läs mer DiSC här!

Här kan du se exempel på utbildningar i försäljning och förhandling som vi genomför och vilka delar som respektive utbildning omfattar.

Säljutbildning Grund 2 dagar
Sälj- och förhandlingsträning Fördjupad 2 dagar
Service och Merförsäljning 1 dag
Telefonförsäljning 1 dag
Säljande presentationer 1 ½ dag